2010. szeptember 10., péntek

Primero Día!

Reggel már korán kidobott az ágy a pocim miatt. A többiek még bőven aludtak, hiszen tegnap egy olasz srácnál volt Erasmus Party. Halkan felöltöztem és elindultam felfedezni az éledező várost. Lent újságot osztogatott egy fogszabályzós lány (nagyon érdekes, hogy szinte minden lánynak van fogszabályzója- a repülőn a stewardesseknek, a boltban az eladóknak-na mindegy, ez csak egy érdekesség).
Mivel élelmiszerboltot nem fedeztem fel a közelben így betértem egy kis pékségbe, ahol volt mindenféle fura péksüti. Gondoltam rábökés alapján választok, valami burrito forma nyert. Miután hazaértem neki is estem- hát nem volt rossz, de nem reggeli választás. Húsos volt a belseje, és sárga zöldségféle volt összepasszírozva (míg itt vagyok kiderítem a nevét, becsszó). A Dóri délre ment nyelvórára így gondoltam elkísérem, hátha tudnak segíteni, hogy mi a teendőm nyelv ügyben. 15perc volt gyalog az út, és közben sütött a napocska is. Rengeteg bolt volt mindenfele, hiszen ez az újváros és mintha minden egy hosszú, emelkedős utcából állna. A suli rengeteg épületből áll, mint megtudtam a Gábor, aki háromra megy nyelvórára egy másik részén tanul az egyetemnek. Nekem az ügyintézés szintén máshol van, a nemzetközi irodában, ami a régi városrészben található. Carmen a főbérlőnk adott egy térképet, amin a Gábor bejelölte merre menjek. Hát izgalmas út volt, mivel az iroda csupán délután kettőig van nyitva és én itthonról délben indultam el. Egy gyönyörű ódon hotel mellett mentem, ez vezetett a főúton. Útközben rengeteg Caminós emberrel futottam össze, egyesek énekeltek útközben, voltak "illatos" emberkék is. (Tényleg az illatok, nem is gondoltam volna, hogy egy utcának lehet jó illata, de itt van, jó lehet a sok parfüméria és luxus bolt teszi, de a főutcának parfüm illata van, és a lépcsőházaknak is. Ilyen tiszta lépcsőházakat nem is láttam még, a szemetet is minden este ki kell rakni a folyosóra és elviszik). Visszatérve az ügyintézéshez. Két óra előtt 10perccel végre megtaláltam a Casas Reaís-t ez a nemzetközi iroda, minden gondommal-bajommal ide kell majd mennem. A sor picit hosszú volt, de gondoltam ha már itt vagyok végig állom. Előttem szintén egy Erasmusos állt, aki santiagói, de egy évet Olaszországban tanult. Voltak a sorban még kóreaiak, és szerintem argentinok, vagy mexikóiak. Mikor végre rám került a sor már bőven volt három óra is. Nagyon kedves volt az ügyintéző, elmagyarázta mit hol találok,kaptam erasmusos táskát esernyővel (hiszen itt mindig esik az eső, bár amióta itt vagyok még nem volt rá példa, lekopogom) ki a koordinátorom, akit holnap kell megkeresnem, mit kell leadnom még! (hát van meló bőven az tuti).
A fő problémát nem is említettem még. Én 3hónapra kaptam meg az ösztöndíjat, szóval december 13.-án jár le a "mandátumom", de itt a szorgalmi időszak december 22.-éig tart, a vizsgaidőszak annyiban más mint nálunk, hogy itt csak egy időpont van meghirdetve minden tárgynál. Nekem pedig meghatározott creditet kell teljesítenem míg itt vagyok,ami ugye vizsga nélkül nem megy. Tehát vagy vissza kell jönnöm vizsgázni, vagy írnom kell haza, hogy mi a teendő és ők lesznek olyan rendesek és elintézik nekem, hogy valahogy kapjak jegyet. Van bennem most némi félsz emiatt, de megoldom!! Fő az optimizmus :-)
Hazafele picit elnézegettem, és minden nagyon tetszik, rengeteg mindent tudnék venni magamnak, még a pici lábamra (34-35-36) is vannak cipők, de ruhában kevés az XS-S, mert itt vékonyak a lányok (de mindenki nagyon csinosan is öltözködik). Mikor hazaértem Dóri mérges volt, jogosan, hiszen megbeszéltük, hogy kettő után együtt elmegyünk boltba, mert este közös vacsit főzünk, és jön egy olasz lány is vacsira. Szegény egyedül cipekedett, de majd igyekszem kárpótolni. Míg megjött a Gábor kiültünk a teraszra borozni, és napozni, nagyon jó volt-és a kilátás az erkélyről!!! Mikor megjött a Gábor is nekiálltunk főzni. A menü: Fehérkagyló fehérboros paradicsomos hagymás mártásban, tésztával. Fél nyolckor pontban megjött Marquerita az olasz lány, akivel már találkoztam a Dóri nyelvóráján. Nagyon aranyos, tipikus olasz lány, ő Milánóból jött és egyedül lakik, mert nem szeret közösködni. Megvacsiztunk, ittunk bort, amit Marquerita hozott, és beültünk a nappaliba Vogue magazint lapozni (igazi csajos program). Majd búcsú, és fürdés, alvás! :-)

Besos

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése