2010. szeptember 10., péntek

Segundo Dia

Kezdem érezni a klíma változást, ma életemben először aludtam 10óráig szerintem. Nagy nehezen felkeltem és kzösen megreggeliztünk a teraszon. Tisztára mintha a tengerparton lettem volna! Dél körül Gáborral elindultunk a nyeli központba beiratkozni (ezer hála érte, mert nélküle tuti eltévedtem volna a kis utcákon). Érdekes, hogy a város két részből áll, van az Újváros, ahol minden ruha, cipő, kiegészítő,kozmetikum megtalálható, és van az Óváros, ahol régi épületek, hangulatos éttermek, szuveníresek találhatók.Két dolog kifejezetten tetszett:
1. az éttermek kirakatában láthatók a kis halak, rákok
2. a szuveníresek, annak érdekében, hogy minél több turista térjen be hozzájuk (mellékesen ez nagyon jó vendég csalogató) kinn állnak az utcán és kínálókat osztogatnak- mandulás sütit, és csokis mandulát!!! nagyon-nagyon finomak (mi minden kis utcából loptunk belőlük). Út közben találkoztunk Caminósokkal is, és végre láttam a híres Katedrálist, bár körülnézni nem volt időm még, de hát hosszú az a három hónap (vagy mégsem?)
Kanyargós, emelkedős utcákon haladtunk, a táj gyönyörű volt. Aztán végre megérkeztünk a központba. A suli épülete olyan semleges, de tetszett, hogy vannak elkülönített kis sarkok, ahol kényelmesen lehet tanulni. Az irodában sor állt, hiszen sokan mégcsak most érkeztek ahogy én is. A folyosón egy tanár magyarázta 3kóreai diáknak, hogy milyen sok erasmusos van. Nekem a nyelvi kurzusom, októberben kezdődik, de előtte október 1-8 között nyelvi szintfelmérőt kell írnom. Érdekes, hogy még csak 2napja vagyok itt, de már előjött szinte minden szókincsem, amit otthon tanultam. Most már ráértünk picit nézegetni, vettem egy caminós kagylót (1euro) és képeslapokat haza. Benéztünk egy templomba, ahol az tetszett a legjobban mindkettőnknek, hogy nem agyon csicsázott a mennyezet, és nincs sok freskó, de mégis nagyon meghitt a hangulat. Visszafele drága lakótársam tesztelte, hogy mennyire tudok tájékozódni, és kis kitérővel mentünk, hátha feltűnik, hogy tegnap pont errefelé jártam, mikor beiratkoztam, de a teszten sikeresen átmentem. Három óra volt mire megérkeztünk a lakáshoz. Gábor ment tanfolyamra, Dórival pedig csajos napot tartottunk. Benéztünk a boltokba (Zara, Pimkie) aztán elmentünk bevásárolni a holnapi túrához.,amiről még írok. A boltokban ugyanazok megtalálhatók, mint nálunk és az áruk is hasonlók. Bár az üdítők drágábbak és a pékárúból szerény a választék (a bagett viszont mindíg friss, és 0,80cent/2db). A halas részleg előtt csorgott a nyálam rendesen, volt ott minden: királyrák, polip, kagyló, halak. Mire hazaértünk jött a Gábor is, aztán gyorsan összedobtuk a vacsit: hagymát pirítottunk olívaolajon- ami itt a legjobb a spanyoloknál az tuti!!! majd bele az apró paradicsom, és tésztával tálaltuk (meg maradt még néhány kagyló- azon osztoztunk).
Vacsi után a Gáborral elmentünk a Carefulba még (ez itt olyan, mint nálunk a Spar), vettünk 14euroért vasalót, meg nekem végre sim kártyát, ami 20euro és teljesen lebeszélhető, így már van spanyol számom is!! :-) Este átjött egy másik magyar lányka- a Timi- és megbeszéltük, hogy holnap együtt megyünk Vigoba (Dóriék ismernek egy német lányt- Susanát, aki berlini és kocsival jött, így vele vágunk neki az útnak). Vigo egyébként innen 100km, de állítólag meseszép, hát kíváncsi leszek, majd írom a fejleményeket, addíg is:

Mil Besos

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése