2010. október 21., csütörtök

2010.10.21.


Csütörtök:
Valahogy sosem sikerül időben elkészülnöm. Ma is fél 9re kellett (volna) mennem, de megint sikerült elkésnem: jó mondjuk „csak” 5percet, de akkor is. Ma a csoportos foglalkozáson ismét egy olasz lánnyal kerültem össze Chiaraval- nagyon aranyos lány, és már próbálkozok az ismerkedéssel is, szigorúan spanyolul. Az óra ma is igen kemény volt, nagyon gyors a tempó: vettük a testrészeket, a betegségeket, egy kis nyelvtan is volt, magnó is. Óra után elmentem a „Facultad de Filosofía” tanszékre aláíratni végre a szerződésemet. Egyből odataláltam az irodájába (ami nem volt nehéz, mert kapásból a lift mellett vol). A prof. tipikus spanyol volt- pörgős emberke, és igen vagány is- nem fogott a tolla, és szépen az aszatlától nagy lendülettel elhajította („repül a toll, ki tudja hol áll meg, s ki hogyan talál el”). De nem volt vége a hivatalos ügyintézésnek, mert közölte, hogy neki nincs pecsétje, ezért menjek át a „Facultad de Geografía y Historia” tanszékre a titkárságra, és szerezzek pöcsétet. Átcammogtam, ahol is volt szerencsém kifogni egy olyan titkárnőt, aki vagy fél ürát dumált vidáman egy másik nővel, én meg az ajtaja előtt vártam „vidáman”. Megszerezve a pecsétet el kellett mennem az ORE-ba, ahol elfaxolták haza a papíromat, már csak arra kell várnom, hogy visszaküldjék és akkor végre október végén beiratkozott hallgató leszek!!! YUPÉÉ!!!
Beültem a büfébe, ahol „sandwich york”-ot kértem, ami egyszerű sonkás pirítóst jelent, majd egykor elkezdődött a föci órám. Szinte hihetetlen de ma először végre felfogtam rendesen az anyagot: ma Dél- Amerika kőzettana és felszíne volt a téma, fél oldalt sikerült is jegyzetelnem. Mint kiderült itt is vannak beadandók az órára ( de, hogy ezeket is mikor csinálom meg?). Nem is értem, a többi Erasmusosnak nincsen semmi tanulnivalója, csak nekem? Vagy én vettem fel bonyolult, nehéz tárgyakat? De hát okosodni jöttem ide…
Óra után végre hazaestem, ahol Gáborral megnéztünk egy dr. House részt, és rápihentünk az estére, ugyanis 9kor megyünk sushizni.
Fél 9kor felpörögtek az események, jöttek a columbiaiak, és az egyik magyar lány is, akit már jó rég láttunk, mert elrepült múlt héten a barátjához Frankfurtba. Velünk tartott még az olasz lány Candida is- aki egy hatalmas fényképezőt is hozott magával. Nagyon szimpatikus lány nekem, igazi, pörgős- belevaló láyn. Így a kiscsapat elindult Marquaritához, az olasz lányhoz, majd onnan mentünk az ORE mellett található étteremhez. Út közben szükségünk volt egy kis útbaigazításra, de szerencsésen megérkeztünk azért. Már le volt foglalva 15fő részére az asztal, nagyon hangulatos kis étterembe mentünk. A wc tetszett a legjobban, rendes kagylóból volt megcsinálva a mosdó, és a virágváza is. Volt sushi pálca is, meg miden ami kell. Én picit lebetegedtem,  szóval egy „green té helado”-t kértem csak, ami nem volt életem legjobb „zöld” fagyija, de azért elment, főleg a pirított mandula hozzá. A többiek különféle makikat rendeltek, és algába tekert egyéb finomságokat. Hozzá kísérőként elfogyott 4üveg bor is, és desszertek is. A számla végösszege nagyon megugrott, csupán a 4üveg bor került közel 80euroba! A számla fizetésnél voltak gondok, mert szerintünk a pincér felszámolt még pluszban egy egész adag ételt, hiszen 21euro csak nem tűnhet el nyomtalanul! Hazafele szórakoztattak a columbiaiak (akik holnap mennek Portugáliába) és igen elnevetgéltek az én gyenge spanyolomon- de legalább próbálkozom, nem?
Nagyon elfáradtam, meg a náthám is kezdett erősödni, szóval a „boteillon”- ra én már nem mentem el Magihez. Lillával, Cecile-vel: ő norvég, aki Oslo-ban lakik, és gyógyszerésznek tanul, meg a columbiaiakkal és az olasz lakótársakkal hazamentem (Maria nem jött el, mert nem szereti a sushit), így hajnali fél háromkor kerültem ágyba. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése