2010. október 27., szerda

2010.10.27.


Szerda:
Szerencsére ma csak 10:00-ra kellett mennem angolra. Órán szorgosan jegyzeteltem, mert végre azt veszem észre, hogy egyre jobban tudok figyelni, koncentrálni a tartalomra. Kezdem megszeretni egyre jobban az angol irodalmat is, nem olyan pesszimista hangvételűek, mint a magyar költők, írók művei, mint: Ady, Petőfi, József Attila-> csak, hogy a magyar irodalom nagy alakjait említsem!
Óra után hazafelé sétáltam, betértem a Zarába is, mikor Gábor felhívott, hogy nincs-e kedvem elmenni vele a postára feladni hivatalos ügyét. Mivel jó idő is volt, és végeztem is mára, gondoltam miért ne. Tegnap ugyis kihagytam egy órát, hogy búcsút vegyek Candidától, ma pótoltam a hiányzást, szóval jól jön egy kis relax. Postára menet beugrottunk egy sütizőbe, már múltkor voltam benn, és egész jó dolgokat árulnak. Elfeleztünk egy creme napolitana-t, és ittunk egy jó, frissen facsart narancslevet. Nekem az az igazság, hogy nem ízlik az itteni narancslé, nagyon édes, és nincs olyan sok rost benne- bár tudom, hogy otthon is import a narancs, és sok a spanyol, de tuti nem Santiagói (bár lehet ide meg pl. Afrikából hozzák J ). Ezután mentünk a postára, ahol szerintem a putosok tuti ismernek, mert már minden áldott nap ide járok levelet feladni. Múltkor nagyon vicces szitu volt: adtam fel a lapokat, amiket Dóri adott nekem, és ő adott egy babarózaszín csókot a lapra, a postás pedig azt hitte, hogy azok az én lapjaim, és nagyon mosolygósan, sunyin vigyorgott! :-P
Otthon már vártak a hivatalos levelek, elintéznivalók. Mivel eszembe jutott, hogy ma kirándulnak otthon a többiek (még az ügyintéző is), ezért választ még nem kaptam, csak a tenerifei szálloda írt, hogy várják a szerződést, és, hogy minél előbb küldjem nekik. Este még tanulgattam, beszélgettünk Andrea-val, akinek egyre jobban kezd kinyílni a „csipája”, de egyre jobban kezdem megkedvelni őt is. Jó fejek a lakótársaim, meg kell hagyni, bár takarításban szó mi szó, nagyon lusták, főleg a lányunk. Este írtam az otthoni angoltanáromnak is, hogy mi a helyzet „spanyol-honban”, és leírtam a könyv címeket is, amiből tanulok, hátha tudok segíteni otthon. Tényleg azt látom, hogy nagyon kevesen beszélnek idegen nyelven, és látom itt, hogy a legnagyobb lehetősége annak, hogy szerencsésen nyelvet tanuljunk, hogy merjünk megszólalni, akkor is ha nincs értelme a mondatnak. Kellenek a súrlódások, a stressz helyzetek, még akkor is ha néha fáj, és legszívesebben nem mondanál semmit, csak némán ülnél.
Hát ennyi mára a jó tanács azt hiszem! Jóéjt Mindenkinek! 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése