2010. november 26., péntek

2010.11.26. Botellon


Péntek:
Végre nincs suli. Egy hét múlva ilyenkor már Sevillaban leszünk, és remélem „napozni” fogunk. Ebéd közben megbeszéltük a napi rendet. Ők még tanulnak picit, majd elmegyünk sétálni, ajándékokat venni, kávézni és nekem dobozt keríteni. Levittük a szemetet és egy hatalmas Gadisos doboz árvátlankodott ott. Persze tegnapelőtt, mikor megkérdeztem, hogy elvihetem-e a dobozt a gonosz eladó mérgesen csak annyit mondott: „no puedes”. Bezzeg itt meg üresen áll „papel”-es kuka előtt. Gyorsan felvittem a lakásba, megmentettem, és csatlakoztam a többiekhez a kávézóban. Nagyon jó volt így hárman ücsörögni, közben kortyolgattuk a „lattenkat”, Dórinak csupán a lila Vogue cigije hiányzott. De sajnos nem volt nálam telefon, hogy lehozzam neki. Kávé után benéztünk a „Massimo Duttiba”, ahol összefutottunk Cecile-vel és a barátjával. Nézegettem én is a férfi osztályon, bár ez az első alkalom, eddig meg se fordult a fejemben, hogy férfi ruhákat, sőt tovább megyek zoknikat nézzek- itt a férfi zoknik méretezése a következő: 101, 110. Ha valaki tudja, hogyan működik itt a mérezetés, kérem tudassa velem, akár személyesen, akár privát üzenet formájában. Előre is köszönöm! J
Átmentünk a papírboltba- moliner noteszeket nézegettünk. Az eladó megkérdezte: „tu novio es chica o chico”? Oké, hogy a mai világban már semmi sem meglepő, de azért könyörgöm….. J
Mivel Dóri majd melegebb éghajlaton is lesz, így elmentünk szolizni „hárman”. Majd végre megnézhettem az ő iskolájukat is, ahol nyomtattak jegyzeteket. Nagyon jó találmány, amit mi is bevezethetnénk, hogy minden épületben van egy papírbolt, ahol a tanárok leadják az általuk kért anyagot, amit kifüggesztenek a bejárathoz, így a diákok látják mi kell nekik. Bediktálják a kódot, és már nyomtatják is.
Még nézegettünk sapka- sál kollekciókat, és én hoztam a szokásos fáradt, formámat. Az egyik boltban ugyanis találtam egy masszirozó kutyafej készletet, és ezen jót mulattam, sőt Gábort is fárasztottam, de csak egy picit. Még bementünk az Intimissimibe, majd sötétedés után a Carefulba vásárolni a hétvégi ebédhez valót. Itt összefutottunk a mai szülinapossal- Marcoval, aki pezsgőt vett a ma esti bulira. Azt még nem is mondtam, hogy ma este nálunk lesz a nagy búcsú/szülinapi buli. Marquarita 8.-án megy haza Milánóba, és mindenképpen akart még egy búcsú bulit, amit ő a saját lakásán nem tud megszervezni, mivel kicsi a lakása. Egy barátnőjénél tartotta volna, de összevesztek és Dóri felajánlotta, hogy tartsuk nálunk. Hazafele kitaláltuk, hogy lepjük meg Marcot egy tortával- bár ötletként az is felmerült, hogy dekoráljuk fel a lakást Boldog Születésnapot feliratú papírral- de ez nem jött volna ki jó, úgy, hogy Maqui is bulizik ma. A Gadisban mi is megvettük a Mikulás ajándékunkat- egy Haagen Dazs Smoothie fagyit- már csak ez volt az utolsó darab. Először úgy volt, hogy vegyünk egy Vienettát és dekoráljuk ki, de kitaláltam, hogy mi lenne, ha mi csinálnánk tortát. Volt készen piskóta, vettünk eper befőttet, és pudingot. Otthon neki is álltunk, de kiderült, hogy zselét nem vettünk. Gábor nagyon rendes volt és lefutott venni. Igen ám, de, hogy készül a lap zselé? Próbáltuk melegvízbe rakni, de elolvadt, majd Maria, aki tud egy picit franciául (de miért van francia nyelven a zselé leírása, én nem spanyolul, erre nem jöttem rá). Netes segítséget is kértünk. Na ki tudja, hogy készül a lap zselé??.....
Elárulom.
Hideg vízbe kell tenni a lapokat, majd 10perc elteltével ki kell venni, ki kell őket nyomkodni, és egy üres, felmelegített lábosban felolvasztani, és nyakon önteni vele a tortát. Azért egy kis veszekedés ma sem maradt el. Dórinak ugyanis ízetlen volt a puding. Nekünk nem, de hát ez van, szerintem, ha összeérik, igenis finom lesz. Észrevettem, hogy Dóri nagyon hamar kétségbeesik, ha nem sikerül egy étel, de én abszolút nyugodt vagyok, mert tudom, hogy nem lehet elrontani ételt, csak ha leég.
Elkészültünk, és jöttek is a vendégek. Először Carlos, a „Whiskey Man”- még nem láttam embert, aki ennyi whiskey-t képes benyakalni, még Andrea is ezen a véleményem van, pedig ő is bírja az alkoholt, hiszen ő egy „Party Animal”. Jött Marquarita is, aki hozott pizzákat- én egy mozzarellasat kóstoltam, de iszonyatosan hagymás volt. Olyan negyvenen voltunk egy óra körül, de természetesen senkit nem ismertünk, bár sok embert Marquarita sem. Rengeteg olasz volt, bár ez szerintem cseppet sem meglepő. Megérkezett Juan Pablo „excellente” bár őt nem tudtuk, hogy ki hívta. Maqui amint meglátta, úgy viharzott ki a konyhába. Rendkívül mókás mozzanat volt. Gábor felvette a „gála ingjét”- olyan volt, mint egy kis pincér, kezében a pohárral. Mi ketten három némettel beszélgettünk: az egyik lánnyal a sushizásról, Chrissel, és egy ismeretlennal, aki csak látogatóba jött ide. Nagyon mondta a szövegét nekem. Még rumos narancsot is töltött, bár szerintem vodka narancsot akart adni. Megjött Razvan is a haverjával, na neki is van szövege. A Swarovski szivemet először cipőnek nézte, majd elkezdte énekelni a „my heart will go on”-t. Gáborral úgy dönöttünk bemenekülünk a szobámba vodkázni. A szerzett vodka 40%-os abszolút vodka volt. Maria néha beosont és kért, majd „pssztt” távozott. Jól szórakoztam. Nagyon ismerkedni akart Razvan haverja és egy mexikói srác, aki elmesélte hazája történetét. Olyan fél négykor „ki felé invitáltuk” az embereket, és csak néhány fontos ember maradt, így a mosókonyhából behoztuk Marco szülinapi tortáját, ami mindenkinek nagyon ízlett, még Dórinak is. Olyan 5körül elment mindenki, de én abszolút nem voltam fáradt, így Gáborral beszélgettünk még hatig, közben Dóri is hazajött. Megágyaztunk a nappaliban Marquaritának, aki arra vállalkozott, hogy nálunk alszik, és segít rendet tenni reggel. Mondjuk el kell a segítség az tuti, mert olyan volt a lakás, mint egy bomba támadás után. Először még úgy véltem nem olyan vészes, mint Halloweenkor de amint rendesebben körbenéztem, rájöttem, hogy lesz munkák reggel, vagyis pár óra múlva!!!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése